Zundapp 100 jaar 2017 Sigmaringen

De toerplannen evenals informatie over het 100-jarig bestaan van Zundapp in Sigmaringen.

Moderator: intruder

Rob
Site Admin
Contacteer:

Re: Zundapp 100 jaar 2017 Sigmaringen

Bericht door Rob » 22 mei 2017, 14:42

Regelmatig pauzeren om te drinken. Tot Euskirchen red ik het zonder TomTom, daarna moet Wim even bijschakelen met de navigatie.
Heb ook voering uit de jas gehaald. Ik rij met jeans, de motorbroek wordt te broeierig. Regenkleding beslis ik dinsdagavond pas. Blijft echt kurkdroog hele week.
Bakolie heb ik ook bij me. Nog een Art4 slot gehaald van 5 kg. Moest van de verz. Ben allrisk met diefstal verzekerd. Ook incl repatriering van brommer uit buitenland.
Slot is 120 lang, kunnen meerdere brommers aan.
Jullie zijn toch net zo nerveus als ik hè, 🙃. Weet het zeker..

intruder
Contacteer:

Bericht door intruder » 23 mei 2017, 00:39

Nou Rob nerveus niet, we hebben het zo goed mogelijk voorbereid en als er iets misgaat (geen ongeluk) lossen we dat wel op.
Wel een soort schoolreisje gevoel dus telefoon uit overdag en lekker tuffen, genieten van de rit en gezellig ouwehoeren :roll:
stuur je nog een mail (hotels) dat we er aankomen :roll: :roll:
Zundapp 517
Intruder VS 800
a'j neet naor buutn gaot, kom ie ok nargens.

wybe visser
Contacteer:

Bericht door wybe visser » 23 mei 2017, 09:29

Tas gepakt, zonnebrand olie meer ipv regenkleding!! kortbroek en slippers voor bij het hotel, het bier zal wel goed smaken met deze temperatuur,
heel anders dan in Oostenrijk 8-)
Als we maar blijven rijden zal het wel uit te houden zijn met de hitte, en als het te warm is kan ik de jas altijd nog open ritsen.
Nog 1-nachte slapen dan is het zo ver het "schoolreisje" maar dan op de brommer, oude tijden herleven, heb er erg veel zin in :D

intruder
Contacteer:

Bericht door intruder » 23 mei 2017, 16:03

Zo net terug vanmorgen om 09.00 weggegaan naar Ommen om de hond naar.pension te brengen.
We hebben er een dagje van gemaakt Gerrie, Daan.ook.mee.
Op Teuge wezen vliegtuigen kijken enz. :)
Brommer en tas zijn klaar.
Zundapp 517
Intruder VS 800

Ray537-010
Contacteer:

Bericht door Ray537-010 » 23 mei 2017, 19:56

Topkoffer achterop,en een tanktas mee.
Heb minimaal kleding bij me,volgens mij kan ik het regenpak wel thuis laten als ik op weersverwachting kijk.
In het weekend word het korte broek weer.
Ketting nog even gespannen,en afgetankt.
Ben er klaar voor en heb er zin in.
Afbeelding
Zundapp ks80 super
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Kreidler Rs special
Kreidler Gt
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx 80
Honda cbr1100 xx

wybe visser
Contacteer:

Bericht door wybe visser » 29 mei 2017, 16:26

Weer veiling thuis na ca 1700km en erg mooi en warm weer gehad :D soms te warm !!
Alleen jammer dat Bettus heeft moeten afhaken ondank alle inspanning om het voor elkaar te krijgen :|
Mannen nog bedankt voor de fijne dagen en de gezellige momenten.
Stefan hele top dat de ons stond op te wachten een warm welkom bij terug komst in nederland :lol:

stefan
Contacteer:

Bericht door stefan » 29 mei 2017, 23:45

Graag gedaan

Rob
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rob » 30 mei 2017, 20:39

Na zes heerlijke dagen kan ik weer enigszins rechtop lopen. Ik heb een geweldige tijd gehad met veel onderling plezier, heerlijke routes, door de hitte noodgedwongen veel bier, lekker eten en af en toe sleutelen aan oude techniek. Kortom; alles kwam aan bod.
Dat buitje bij Hellenthal was meer voor het stof.

Jammer dat de brommer van Bettus er mee op hield, maar dat had iedereen kunnen overkomen. Techniek is feilbaar.
Gelukkig kon ik mijn Franse taal weer oppoetsen (Je suis en panne avec mon moped) om bij de lokale bewoners hulp te vragen voor de stalling van Bettus's brommer. Dat waren allemaal hartelijke lokale mensen en Bettus is zelfs door een van hen met zijn auto naar het station gebracht in Hagenau. Bettus was daar nog eerder weg dan wij!
Ook speciale dank aan onze clubleden André en Wilbert van Zündappclub Achterhoek (van dit forum dus ;) ) voor het meedenken én die met Jos Kemperink zijn oude Nokia nummer kwamen, zodat ik met Jos en Ron het een en ander kon afspreken. Ik belde 's-avonds Jos Kemperink toen hij, collega's en Gert-Jan Massink in een restaurant zaten aan de Donau; Jos liep naar buiten om mij rustig te woord te staan en liet zijn etentje even met rust. Het Achterhoekse Zundapp netwerk is echt zeer hecht. Dank voor morele steun van ieder.
Dank ook aan Jos en Ron voor het op de volgende dag (!) ophalen van Bettus zijn CS50. Grote klasse van Jos en Ron.
Stefan wilde ook voorstellen te helpen, maar toen had ik net met Jos het een en ander geregeld. Toch dank Stefan voor het meedenken.

Rein, Bettus, Tim, Wybe, Wim en Raymond; dank voor de fijne dagen en het kameraadschap. Hieronder staan de Garmin routes van de reisdagen. Foto's volgen nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

intruder
Contacteer:

Bericht door intruder » 30 mei 2017, 20:48

Tijdens de trip naar Sigmaringen heb ik van de dagen dat we samen waren genoten.
Soms zit iets tegen, zelfs dit tegen zat door de samenwerking mee,en bij problemen leer je je vrienden kennen.
Mannen bedankt voor de samenhorigheid om het op te lossen zeker Jos Kemperink (Massink vervoer naar Nederland)
Vanmorgen rond half elf is de brommer door Andre voor de deur afgeleverd, zondag nog in Strasbourg en vanmiddag er een ander motorblokje onder gehangen en ook een testritje gemaakt hij is er weer klaar voor, dit blokje loopt wat minder soepel dus de oude komt er weer onder.
Zeker is dat de oliekeerring lek is om alles uit te sluiten neemt G. hem onderhanden ( kan hem gelijk brengen) dan wordt hij ook aangepast (extra lagers) plus elektronische ontsteking.
Mijn brommerreis werd noodgedwongen ingekort maar daar bij opgeteld 760 km trein over ervaring gesproken mijn laatste keer in de trein was in 1969 (keuring mil.dienst) :oops:
Zundapp 517
Intruder VS 800

Barney
Contacteer:

Bericht door Barney » 30 mei 2017, 22:36

Het was inderdaad een heel geslaagde 6 daagse en alle ingrediënten waren aanwezig.
Ik heb er heel erg van genoten en hoop dat er nog veel van deze mooie tochten in de toekomst gereden kunnen worden.
Bedankt allemaal voor de mooie dagen en ook bedank ik de andere leden van de Achterhoek voor de genomen moeite om Bettus te helpen.
hierbij wat foto's de film volgt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gesloten