Zundapp 100 jaar 2017 Sigmaringen

De toerplannen evenals informatie over het 100-jarig bestaan van Zundapp in Sigmaringen.

Moderator: intruder

Rob
Site Admin
Contacteer:

Zundapp 100 jaar 2017 Sigmaringen

Bericht door Rob » 24 jul 2016, 14:56

Op de Brommer er naar toe

http://zuendapp100.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zuendapp.net/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
AfbeeldingAfbeelding
niet om de eerste te zijn maar om zeker te stellen dat we het niet vergeten deze unieke gebeurtenis, misschien kunnen we om dit thema iets samen bedenken.
Afbeelding

Zündapp 100 Info – März 2016
Veröffentlicht am 2. April 2016 von hhopf
Liebe Zündapp Freunde
heute möchten wir Euch weitere Informationen zum Event vom 25.-28.05.2017 liefern.
Als wir den Flyer „Save the Date – ZÜNDAPP 100“ im Januar online stellten, hofften wir auf eine positive Resonanz. Die Idee, 2017 erstmalig alle ZÜNDAPP Enthusiasten – über alle Fahrzeuggattungen und Ländergrenzen hinweg – an einem Ort / am selben Wochenende zusammenzubringen und gemeinsam den 100. Geburtstag zu feiern, hat im Organisationsteam alle Beteiligten hoch motiviert. Was uns dann aber für eine Welle von ZÜNDAPP Fans rund um den Globus erreicht hat, überwältigt uns. Vielen Dank für Eurer positives Feedback und Eure Bereitschaft an diesem Event teilzunehmen und es mitzugestalten!

Ihr könnt Euch sicher vorstellen, dass die Vorbereitungen für solch eine einzigartige Veranstaltung sehr umfangreich sind. Deshalb werden wir die Details zu der Veranstaltung erst im Spätsommer 2016 bekannt geben. Es war uns zunächst wichtig, Euch den Termin bekannt zu geben, damit ihr das Event zum großen ZÜNDAPP Jubiläum in Eurem Kalender für 2017 vormerken könnt.

In Sigmaringen erwartet Euch bei ZÜNDAPP 100 ein Event, das zum einen Raum für Fahrerlebnisse in der reizvollen Umgebung von Sigmaringen, als auch für gegenseitiges Kennenlernen und Fachgespräche bietet. So sind z.B. Motorwanderungen im romantischen Oberen Donautal und der sehenswerten Schwäbischen Alb möglich. Der Veranstaltungsplatz bietet Raum für vielfältige Aktivitäten, bei denen ihr – neben der großen ZÜNDAPP Modellpräsentation – Spaß und Party nicht vermissen werdet.

Da wir schon sehr viele Anfragen hinsichtlich Übernachtungsmöglichkeiten bekommen haben, möchten wir Euch schon vorab mit ein paar grundlegenden Informationen versorgen:

ZÜNDAPP 100 findet auf dem Festplatz in Sigmaringen statt, der nahe dem historischen Stadtzentrum direkt an der Donau liegt.
Auf dem weitläufigen, eingezäunten Gelände besteht die Möglichkeit für Teilnehmer zum Camping im einfachen Rahmen, was Ihr zusammen mit der Nennung ab dem Spätsommer buchen könnt.
Afbeelding

http://www.zuendapp100.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk ook eens op het volgende forum.
Afbeelding
http://www.zuendapp.net/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.sigmaringen.de/k4cms/de/tour ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sigmaringen.de/media/pdf-dok ... is_web.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sigmaringen.de/media/pdf-dok ... ere_10.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.outandback.de/startseite.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rob
Site Admin
Contacteer:

Re: Zundapp 100 jaar 2017 Sigmaringen

Bericht door Rob » 24 jul 2016, 14:57

Berichtdoor Rob op 06 apr 2016 20:25
Ziet er allemaal prima uit. Druk zal het zeker worden, hoewel ik soms commentaren op diverse fora lees in de trand van: "het is wel een stuk rijden met de brommer".
Vermoedelijk rijden veel eigenaren van Zundapps uitsluitend ritjes van 2 uur maximaal..
Zelf heb ik nog geen idee hoe ik er naar toe ga. Dat kampeerterrein "historischen Stadtzentrum direkt an der Donau" lijkt mij ook zeker iets.
Wellicht met de camper op weg naar Tirol.

Berichtdoor intruder op 08 apr 2016 12:37
Voor mij is het genoeg om daar een dagje rond te hangen en even rond te kijken. :oops: :oops:
Je kan er ook met de brommer naartoe de eerste dag zeg maar 325 km de tweede dag 275 km dan zit je er ongeveer 50 km er vanaf die kun je er s'morgens er naar toe rijden daar de dag doorbrengen s'avonds weer terug naar het hotel en dan weer in twee etappes (of meer) via een andere weg terug.
Als onderdeel van een toertje Duitsland door de Eifel heen en via Heidelberg langs Rijn/ Sauerland terug. :roll:
Kan ook zonder brommer met de auto en daar in de buurt twee nachten een hotel pakken. :shock:
Weekeindje met de vrouw en de hond om daar te gaan kijken. :o
Fietsen op een aanhanger alleen in uiterste noodzaak. :geek:
Ik heb het Tim gevraagd en hij ziet het ook wel zitten

Berichtdoor Barney op 08 apr 2016 12:52
Ik ga liever met de brommer en met mannen ;) , inderdaad lijkt me het voorstel van Bettus om er 1 dag te zijn en de rest te gebruiken om mooi rond te toeren in Duitsland
Misschien om alvast over na te denken tijdens de vakantie periode maar ik stel voor om een 6 daagse rondrit te maken.
Vetrekdatum 24 mei tot 29 mei.
26 mei bezoek aan Sigmaringen
Wie heeft er in principe zin om mee te gaan en wil ook mee denken met de route die we kunnen rijden.

Berichtdoor wybe visser op 19 jun 2016 13:00
Barney schreef:Wybe, ik heb het zelfde probleem echter mevrouw den Hartog zei " Dit gebeurt nooit meer dus maken we in 2016 een uitzondering" en dat is wel heel aardig van haar :D :D
Ik mak het pinksterweekend met de caravan wat langer!!
Jolanda maakt ook een uitzondering en zullen het pinksterweekeind ook wat langer maken.
Dus ik kan mee met het treffen in Duitsland :D :D
Ik ga mee, maakt niet uit op wat voor dag we vertrekken.

Berichtdoor Rein op 09 jul 2016 23:31
.Als het nog mogelijk is ga ik ook graag mee, ik heb vandaag al voorbereidingen getroffen.
Afbeelding

Berichtdoor Andre op 05 jul 2016 22:14
Let wel op mannen dat in de omgeving van Sigmaringen niet veel of niets meer aan kamers te krijgen is , ik heb in Januari al geboekt en toen zat in sigmaringen en omgeving alles al vol . Ze verwachten tussen de 30 en 40.000 personen , ik heb met veel geluk een hotel gevonden 11 km van Sigmaringen en die had nog maar 6 kamers vrij dus alles maar geboekt dus zou daar niet meer mee wachten om daar iets te zoeken .

Berichtdoor Rob op 06 jul 2016 19:49
Voor alle duidelijkheid: Ik ga mee.
Zoals het er nu uitziet rijd ik vanaf de start in NL t/m het bezoek aan Sigmaringen mee.
Nadat we in Sigmaringen zijn geweest, gaan jullie weer richting NL en ik rijd door naar Tirol.
Ben het eens met André; we moeten zsm kamers vastleggen. Er zijn via Booking.com nog wel enkele kamers in de buurt voor zo'n € 45,00 per nacht inclusief ontbijt, maar dan moet er snel gereserveerd worden.
Zoals deze op 16 km afstand van Sigmaringen: http://www.landgasthof-unger.de/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; Bij deze kun je ook nog eens gratis annuleren voor een bepaalde datum.
Ik wil voorstellen: voor 1 augustus opgeven of je mee wilt gaan, maar we zijn democratisch, dus ik hoor graag alle reacties.
Onzeker is nog op welke dag van de 4 dagen in Sigmaringen het leukste evenement is, want hier wordt het rittenschema en dagindeling op afgesteld.

Dus aangemeld zijn Rob, Tim, Wybe, Wim, Rein, Bettus

Rob
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rob » 24 jul 2016, 14:58

Tja het regend om iets om handen te hebben heb ik de kaart er maar bij gepakt en eens gekeken hoe het zou kunnen volgend jaar het is een schot voor de boeg (nicht ein befehl) :D
In twee dagen erheen wil zeggen dat op dag 1 een wat grotere afstand afgelegt moet worden dan op dag twee.
Om helemaal naar Sigmaringen te gaan is misschien net ietsje te ver,we kunnen ook overnachten in een plaats die er nog een stukje van verwijderd is om vandaar naar Sigmaringen te rijden een uurtje heen en terug ontlast de andere dagen. Misschien is Rottenburg am Neckar iets om te overwegen, van hier naar Sigmaringen is het +/- 50 km
Om een idee te geven
Als we 2 x overnachten in de buurt van Rottenburg am Neckar (dit is nog ongeveer 600 km) dan kunnen we de rit splitsen in twee niet te gekke lange dagen.
Dag 1. rijden van Arnhem naar Rheinbollen /Kastellaun +/- 330 km daar overnachten.
Dag 2. Rheinbollen /Kastellaun naar Rottenburg +/- 260 km het laatste stuk is wel door een stukje Zwarte woud
Dag 3. bezoek Zundapp 100 jaar Sigmaringen. 26 mei
Retour Nederland
Als we de terugreis in 3 dagen doen :?: kunnen we er wat afstanden betreft het gemakkelijk delen in stukken van +/- 230 km en zo ook iets anders rijden :idea:
Dag 4. Rottenburg naar Zweibrucken en dan wel via Frankrijk met een pondje over de Rhein :idea: +/- 220 km ( Parc naturel régional des Vosges du Nord)
Dag 5. Zweibrucken naar Hellenthal :idea: hier kunnen we een stukje Moezel / Luxenburg/Vianden enz rijden +/-240 km, hier zouden we ook als we op ons gemak wat willen zien wat minder km kunnen maken en niet doorgaan naar Hellenthal maar in de buurt van bijvb. Prum iets zoeken. Op de laatste dag maken we dan wat meer km maar een uurtje later thuis mag geen probleem zijn toch.
Dag 6. Bijvb. Prum/Hellenthal naar huis +/- 220 km , kan ook via Belgie (Spa) en Zuid-Limburg en zo naar Hensberg 220.
Het komt er op neer dat we dan 1 x overnachten in Rheinbollen, Zweibrucken, Hellenthal.
En 2x overnachten in Rottenburg doen.
Het mag duidelijk zijn dat de plaatsen die genoemd worden een benadering zijn om een duidelijker beeld te geven.
Als we overgaan op bespreken zoeken we in de omgeving van die genoemde plaatsen naar een betaalbaar Gasthaus.
Afbeelding

Hoe zien jullie ideeen er uit .

Rob
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rob » 24 jul 2016, 14:58

wybe visser schreef:Ziet er goed uit Bettus, misschien kunnen we op de terugweg nog langs de scheepslift van Saint-Louis-Arzviller in Frankrijk gaan. http://www.scheepslift.isdit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De dagtochten zijn korter zoals je voorstelt en is er misschien tijd om dit de bezoeken.

Mogelijk zijn er er nog meer bezienswaardigheden onderweg of een route wat de moeite waart is om dit mee te nemen. :?:
dat zouden we kunnen doen. de route is een kwestie van fijn tuning daar moeten we eens voor overleggen.
Als iedereen eens naar mogelijke routes kijkt en zoals Wybe stelt is er wat bezienswaardig noteer dat even kunnen we kijken of er wat mee te doen is.
Er zijn op de retourroute meer leuke plaatsjes waar we even een stop kunnen maken (Saarburg door het Mullerthal naar Vianden)
van Hellendoorn Naar Monshau en dan Eupen en Slenaken vandaar Door Zuid limburg naar Hensberg de 220 naar boven.
zo wordt het nog de 5 landen rit ;) ;)
Als we wat uit de buurt van Sigmaren zijn voor ons slapen denk in niet dat we daar problemen van ondervinden, te ver van de locatie.
Het is mij niet bekent of men in Duitsland op Hemelvaartsdag vrij heeft of het weekeind dat kan wel van invloet zijn.

Afbeelding

De eerste dag van de heenweg proberen de grote steden te vermijden en zo goed mogelijk doorgaande wegen gebruiken, het grootste gedeelte is vrij vlak tegen het eind loopt het omhoog (Moezel)
het oversten ervan kan bij Alken.
om 06.00 uur starten is een beetje vroeg maar 07.00 lijkt mij wel :o
het is geen ritje door de polder naar Zwitserland gingen we om 06.00 weg en tegen 17.00 uur hadden we 380 km er op zitten Dackenheim (tijd verloren omdat we via Keulen reden )
Afbeelding

intruder
Contacteer:

Bericht door intruder » 25 jul 2016, 22:27

Nog een paar filmpjes
https://www.facebook.com/zundapp100/vid ... 014851465/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/zundapp100/vid ... 521916815/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zundapp 517
Intruder VS 800
a'j neet naor buutn gaot, kom ie ok nargens.

intruder
Contacteer:

Bericht door intruder » 26 jul 2016, 18:47

Reflecterend vest in Frankrijk vanaf nu verplicht
Categorie: Motornieuws 04 januari 2016
Vanaf 1 januari 2016 is het in Frankrijk ook op de motor voor bestuurder en passagier verplicht een CE-gehomologeerd reflecterend vest ("gilet de haute visibilité") bij zich te hebben. Het is daarbij ook verplicht dit als motorrijder of bestuurder van een driewieler aan te trekken als u buiten de bebouwde kom stil komt te staan bij een niet meer werkende motorfiets/driewieler of bij een noodstop om een andere reden. De boete voor het niet bij zich hebben van een fluorescerend hesje is met € 38 zeker niet hoog, maar een noodstop kan voor nog veel meer kosten zorgen; bij het dàn niet bij zich hebben van het vest kan de boete -als extra pech- oplopen tot maximaal 750 euro! Overigens geldt deze regel ook voor fietsers en bestuurders van een rolstoel. Voor auto's komen er nog de bekende gevarendriehoek en een alcoholtest ("éthylotest") bij, maar die laatste twee gelden dus niet voor motorrijders.
Zundapp 517
Intruder VS 800

Tim
Contacteer:

Bericht door Tim » 02 aug 2016, 23:48

Ik eis per deze mijn oude slaapmaatje weer op ;) 8-)
Zundapp 517-10 ks50 super sport '68
Zundapp 517-21 c50 sport '70
Suzuki GS550E '83

intruder
Contacteer:

Bericht door intruder » 03 aug 2016, 15:39

Voor de Brommer rijders.
Morgen (4 augustus) Houden we het Concilie van Eerbeek we gaan in conclaaf hoe en wat we gaan doen met het evenement 100 jaar Zundapp.
Het lijkt wat vroeg maar de ervaring leert ons dat je dit soort dingen op tijd moet regelen om te voorkomen dat je achter het net vist als je een gezamelijk onderkomen wil boeken. :roll:
Als er nog iemand is die met ons mee wil moet hij wel snel zijn, willen we hem in de planning meenemen.
Dus: Tim, Wim, Rein, Bettus, Rob, Wybe .Raymond
Morgen dus het verdikt van Eerbeek. :oops:
mooi dan weten we met wie en wat we gaan doen :D :D :D :D :D :D

besluit je later om wel mee rijden dan moet je zelf je hotels regelen de vraag is dan hebben die dan nog plaats. :?
Laatst gewijzigd door intruder op 15 okt 2016, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zundapp 517
Intruder VS 800

intruder
Contacteer:

Bericht door intruder » 03 aug 2016, 20:18

wybe visser schreef:Kunnen we gelijk regelen wie met elkaar de kamer delen :!: :?:
Wybe kun je nu nergens anders aan denken :roll:
Tim met Rein zijn nog aan elkaar gewend :oops:
Zundapp 517
Intruder VS 800

Rein
Contacteer:

Bericht door Rein » 04 aug 2016, 10:15

wybe visser schreef:Kunnen we gelijk regelen wie met elkaar de kamer delen :!: :?:
Ik eis mijn oude slaapmaatje weer op :D

Bettus rijden we samen naar Eerbeek?
On the road again
Just can't wait to get on the road again
The life I love is making miles with my friends
Seein' things that I may never see again
And I can't wait to get on the road again

Gesloten